Dag 13 - 03-09-2020 - Kopenhagen - Helsingborg

3 september 2022 - Helsingborg, Zweden

Hallo allemaal,

Ben vanmorgen erg vlot, in een kleine half uur Kopenhagen uit gefietst richting Helsingor. Het werd een mooie maar bewolkte en regenachtige rit. Langs het water was er een felle oostenwind, gelukkig van opzij. De oversteek van de zeestraat Oresund  ging vlot en in 20 minuten was ik in Helsingborg, Zweden.Volgens een koppel uit Kopenhagen is het in Zweden goedkoper dan in Denemarken. Voor eten en verblijf is het inderdaad waar. Ben nog de stad doorgefietst en werd vrolijk van het uitbundig studentenfeest van de studenten ingenieurs   op de zeedijk.  Ze waren allemaal volgens hun studierichting gekleed in verschillend gekleurde saloepetten. Morgen begin ik aan mijn rit langs het Kattegat. De route  ''Kattegattleden '' was in 2018 fietsroute van het jaar. Ze gaat over ongeveer 370 kilometers van Helsingborg naar Göteborg. Ik fiets er ongeveer 300 van : Helsingborg - Halmstad, Halmstad - Varberg en Varberg - Göteborg. Weer een hele boterham. Dus op tijd naar bed!!!