Dag 12 - 02-09-2022 - Ganse dag Kopenhagen

2 september 2022 - Kopenhagen, Denemarken

Hallo mijn beste volgers,

Vanmorgen was het mooi en zonnig toeristenweer. Ja, vandaag heb ik de toerist uitgehangen en heel Kopenhagen onveilig gemaakt. Dat kan bijna niet want de fietspaden zijn breed en veilig maar met heel veel fietsers op. Het is een echte fietsstad à la Amsterdam en Berlijn. Je moet toch op je hoede zijn want ze zoeven je voorbij. Overal staan er duizenden fietsen geparkeerd. Heb ongeveer 20 kilometers gefietst in 5 uur en erg veel mooie dingen gezien. Natuurlijk had ik graag verschillende musea bezocht maar daar had ik de tijd niet toe, helaas. Nyhavn en het Christiansborg Palace zijn gewoon prachtig. In het kleine parkje bij het Palace heb ik mijn middagpauze gehouden. Het is er idyllisch mooi. Na veel omzwervingen en rode lichten, langs het water en over bruggen ben ik om 14.30 u. precies aan mijn hotel terug aangekomen. Over deze stad kan je veel vertellen maar foto's zeggen meer, bekijk de foto's!!! Morgen steek de grens met Zweden over naar Helsingborg. Ben benieuwd!!!