Dag 11 - Vordingborg - Kopenhagen

1 september 2022 - Kopenhagen, Denemarken

Hi volgers,

Met het ontbijt achter de kiezen en het zonnetje in het gezicht ben ik vanmorgen opgewekt vertrokken voor een lange tocht naar de prachtstad Kopenhagen. Na 11 dagen en 1200 kilometer in Kopenhagen aankomen deed me toch wat. Het werd een vrij hectische intocht want het is een grote stad met enorm veel verkeer en vele fietsers. Gelukkig had ik de hulp van mijn GSM  en na een half uur had ik,  over erg brede en goede fietspaden, mijn hotel gevonden. Ik slaap op het 6de en ben  tussen al die jonge '' galissen'' bijna de enige senior die hier rondloopt. ----- In Denemarken wonen ongeveer 5,8 miljoen inwoners, waarvan de helft op het eiland Seeland woont en nog eens de helft daarvan in de stad Kopenhagen. ----- Het was een erg mooie fietsdag. Ik heb een route gevolgd bijna evenwijdig met de expresweg 151. Het was de eerste 50 kilometers nogal zwaar door het voortdurend golvend parcours. Enkele keren moest ik van de fiets wegens te stijl. Nabij Praesto aan de Oostzee, had ik een babbel met een Zwitsers koppel dat met de nachttrein naar Kopenhagen was gekomen en met huurfietsen naar eiland Mom (in de Oostzee) fietsten. Voor Koge werd het vlak tot Kopenhagen. Morgen blijf ik nog een dagje om de stad te verkennen. Morgen meer daarover.

Fijne groetjes,

Rik