Dag 21 17-09-2023 Pecs - Kaposvar

17 september 2023 - Kaposvár, Hongarije

Beste volgersma

Ben zojuist een lekkere Penne gaan eten aan het grote, centrale plein in het mooie centrum van Kaposvar. Ik betaalde inclusief drank 3840 Ft. ( Hongaarse Forint ), 10 euro. Je  kan goedkoop door Hongarije reizen en de mooiste steden uitzoeken. Dat zijn er nogal wat. Het werd een mooie maar warme fietsdag. Het kwik ging tot 28°. Pecs , met zijn erg druk verkeer zowel rond als in de stad heb ik gelukkig zonder kleerscheuren achter mij gelaten. Rond 11.00 uur arriveerde ik in het rustige maar schitterende Szigetvar. Daar had ik een mooi, diepgaand gesprek met Judy, een bekeerde Joodse , vrouw . Zij sprak erg vlot Engels en het werd een mooie kennismaking . Judy was uiterst ontevreden over de huidige kwaliteit van het onderwijs, en het niet aan de bak komen van afgestudeerden . Mijn middagpauze heb ik gehouden in een lokaal baancafé met  een tandeloze dame achter en enkele drinkebroers voor de toog. Na 95 km ben ik moe maar tevreden in Kaposvar aangekomen. Morgen is al  dag 22 ... het gaat goed vooruit hé!!!

Maak er een knusse avond van,

Tot morgen, Rik

1. Julia hellinx:
    18 september 2023
    Rik lekker eten en niet duur,en veel moois zien is belangrijk. Alle dagen wat anders . Geniet nog van je reis ewij genieten mee Hier een sterke wind en een heerlijke zon.Grtjs Robert Julia
  2. Marleen:
    18 september 2023
    Toch zalig als alles meezit, geniet nog van je mooie reis en maak maar mooie herinneringen, knuffel.
    willy en marleen