Dag 19 15-09-2023 Szeged- Baja

15 september 2023 - Baja, Hongarije

Beste volgvrienden,

Vanmorgen ben ik , na het ontbijt, even gaan fietswandelen door het oude centrum van de stad. Szeged met zijn twee bruggen over de Tisza en de Maros heeft een erg imposant oud centrum met grote pleinen en neoclassicistische gebouwen. De rit naar Baja was heel anders dan vorige dagen. De lege Puszta loopt hier op zijn einde en er verschijnen terug boompartijen en grotere bossen. Gelukkig maar, want ik was die eentonige wegen meer dan moe. Ik ben eerst naar Morahalom gefietst en dan via Melykut naar Baja over mooie wegen en paden. De uitbater van de hostel verwelkomde mij in het Duits, de taal van zijn moeder. Hij is ook een fervent fietser en loper en heeft mij de hele route van morgen naar Pecs doorgesproken en uitgetekend . Wat een vriendelijke man. Ik kreeg bij aankomst ook nog enkele flessen spa en frisdrank . Had misschien compassie toen hij mijn geboortedatum zag ! Morgen eindigt de tocht in het bergachtige Pecs.

Profiteer van een heerlijke vrijdagavond . A propos, hier is het nog 30°.