Dag 14 - 04-09-2022 - Helsingbor - Halmstad

4 september 2022 - Halmstad, Zweden

Beste vrienden volgers,

Na een erg lekkere cesarsalade met frieten en een grote pils ben ik terug gewandeld naar mijn hotel. Het '' Continental Spa hotel '' met rode loper en al. Zij zagen mij niet graag komen zo bestoft met de fiets. Na een discussie over het parkeren van mijn fiets werden ze een beetje normaal, die ophoog gevallen snotters. Ze moeten hun kamers dan maar niet goedkoop aanbieden op internet want zo krijgen zij cliënteel  over de vloer zoals ik. Vandaag was het vroeg dag, er stond een lange, vermoeiende rit op het programma. Het werden 7 uren fietsen over bijna 120 kilometers. De Kattegattleden route is mooi, erg gevarieerd en pittig door de vaak vrij strakke wind. Eerst langs het water waar sommige mensen aan het ijsberen waren. Dan naar het kasteel Sofiero, helaas gingen de poorten van het kasteel,  vooral bekend om zijn prachtige tuinen, pas om 10.00 uur open. Een vriendelijke dame heeft me even door de poort gelaten zodat ik toch enkele mooie foto's kon maken. In Högenas  ik even gepauzeerd en dan op naar Angelholm en Halmstad. Voila, en de rest is voor morgen.

Vriendelijke groetjes,

Rik