Dag 8 - 29-08-2022- Schleswig - Sonderborg

29 augustus 2022 - Sønderborg, Denemarken

Hallo,

Wie beweert dat Denemarken vlak is vergist zich. Het was vandaag best pittig! Na meer dan 15 verkeerslichten, even verkeerd rijden en bezichtiging van het kasteel van Flensburg ben ik uit Schleswig weggefietst. Gisteravond heb er aan de haven nog erg lekker gegeten en  nog goedkoop ook: ''Gebakken patat in de schil met zalm en groenten ''. Tot Flensburg was het rijden door velden, langs meren en door bossen waarvan ik soms het einde niet zag. Ben nog een Oostenrijker tegengekomen die het traject Flensburg - Bodenzee deed. Langs de Oostzee belandde ik via een bosweg in Denemarken. Daar begon het stijgen en dalen, op en af. Dichter bij de zee was het prachtig. Daar ontmoette ik de eerste Denen, een koppel van mijn leeftijd. . Lief en attent met veel humor ... ongelooflijk. Ze liepen met mij mee en toonden de mooiste plekjes. De man sprak behoorlijk Duits... een meevaller dus! Sonderborg is een parel aan de Oostzee. Vooral aan de kade is het er erg gezellig. Morgen fiets  richting Svendborg naar het eiland Fünen, Täsinge en Langeland, waar ik in Rudkobing ga overnachten.

Vriendelijke groetjes,

Rik

Info:

Nazi-kopstuk Albert Speer is op 23.05.1945 in het kasteel van Flensburg gearresteerd.