Dag 6 - 27_08_2022 - Bremerhaven - Wilster

27 augustus 2022 - Kleve, Duitsland

Hallo mijn lieve volgers,

Om 05.00 uur werd ik wakker door de hevige regen, de ganse straat stond vol plassen. Toch ben ik de ganse dag droog gebleven en is het  in de namiddag nog erg zonnig geweest. Chance hé!!! Het is vandaag , ondanks de eentonige en te rustige regio, toch nog plezant geweest. Ben al om 08.00 uur weggefietst door de, op zaterdagmorgen, erg stille stad. Bremerhaven is zeker, buiten het havengebied,  geen aanrader om te bezoeken.Voorbij Bad Baderkesa reed ik, vrij toevallig,  twee senioren uit Sauerland voorbij op hun e-bike. Ze waren ook op weg naar Glückstadt. We zijn dan maar met ons drieën doorgereden. Wat een toffe gesprekken hebben wij gehad. Het ging over alles: van politiek tot sport. Ze heetten mij Eddy Merckx en tijdens onze middagpauze bij een dikke pint een extra gebak werd er op ''Eddy'' getoost. Bij de veeroversteekplaats  (Elbefärhe )  over de Elbe naar Glückstadt stond er één kilometer file, maar niet voor ons: wij mochten als eerste op de boot. De overtocht duurt 25 minuten en er varen constant 4 boten. De Elbe, waar ook de haven van Hamburg overvaart, is er zeker 5 kilometer breed. Ik ben nog even doorgefietst naar het centrum van Glückstadt. Het was vroeger het centrum van de walvisvaart en heel on-Duits door de combinatie van Deense kleinschaligheid en Hollandse bouwtrant. Het riviertje de Fleth loopt er midden door. Erg gezellig !  Op het marktplein zaten de  terrassen vol en er was veel ambiance. Dan nog 15 km naar Wilster met veel tegenwind. In het hotel had ik een dubbele boeking gedaan en na 1 uur bellen naar booking.com was er niets opgelost. Het is later nog in orde gekomen. Ben dan gaan douchen, winkelen en eten gaan zoeken. Op het marktplein was er een orkestje. De zangeres had een geweldige stem à la Joan Base of Joni Mitchel. Ik kreeg er kippenvel van.  Morgen heb ik een B&B gevonden in Sleeswijk.

Maak er een warme zaterdagavond van,

Rik