Dag 9 - 30-08-2022 - Sonderborg - Rudkobing

30 augustus 2022 - Copenhagen, Denemarken

Beste vrienden, weer een nieuw verhaal,

Ben om 08u30 vertrokken uit het kleurrijke Sonderborg. Na 25 kilometer  dichtbij de kust en door het stille binnenland ben ik in Fynshav de boot opgereden voor een 45 minuten durende overtocht naar Bojden. Er stond een sterke oostenwind maar het is de ganse namiddag aangenaam zonnig geweest. Ik heb vandaag verschillende interessante mensen ontmoet: Duitsers op de boot, een Duits koppel, ontgoocheld over het heuvelachtig terrein, en een sympathieke dame bij een Kro. ----- Een Kro is een herberg uit de middeleeuwen. Het koningshof bepaalde dat er op regelmatige afstanden overnachtingsplaatsen moesten zijn voor de ossendrijvers en de postkoetsreizigers. Wie een Kro begon kreeg een ''koninklijk privilege'', bijvoorbeeld om zelf bier te mogen brouwen. Er bestaan nu nog maar weinig authentieke Kro's ( zie foto's ). -----   Faaborg is een liefelijk plaatsje met een mooi marktpleintje. Hier heb ik heerlijk in het zonnetje mijn middagpauze gehouden. Faaborg ligt op het eiland Fünen en is het tweede grootste eiland na Sealand. Dan naar Svendborg en de Svendborgbrug naar het eiland Täsinge en via de Siodam naar Rudkobing op het eiland Langeland . De maar 85 kilometers waren toch vermoeiend en ik was blij met een heerlijke douche. Morgen steek ik over naar Vordingborg op het eiland Seeland.

Amusement en tot morgen,

Rik