Dag 4 31-10-2023 Passau - Linz

31 augustus 2023 - Linz, Oostenrijk

Hallo,

Vandaag ben ik de Oostenrijkse grens overgestoken en heb de hele dag de R1 Donauradweg gevolgd voor meer dan 100 km. De eerste 45 km waren vrij saai en somber. In Au bij Schlogen had ik geluk dat het houten overzet bootje in de vaart was. De ferryman vertelde dat hij 2 dagen niet kon varen vanwege de grote vloed en het vele drijfhout. Het waterpeil van de Donau is nu aan het dalen. Voor Aschah begon het zonnetje eindelijk te schijnen, heerlijk !!! Dan ging het naar Ottensheim en kwam ik moe maar tevreden aan in een eenvoudige woontoren in de stad Linz. Het vriendelijke receptiemeisje gaf mij een kamer op het gelijkvloers zodat ik mijn fiets gemakkelijk op de kamer kan zetten.

Gisterenavond ontmoette ik weer toevallig dat sympathieke koppel uit Washington DC. Wij zijn een lekkere, grote schnitzel gaan eten en hebben een erg leuke babbel gehad. Zij wonen in Washington DC , een stad boven Florida aan de Oostkust en niet zoals ik dacht in de staat Washington aan de Westkust. Zij hebben 3 dochters die op dagreizen van thuis wonen. Ook kwam ik te weten dat in Amerika geen verlof of vakantie bestaat, zeker niet voor de jonge werknemers. De oudere hebben soms een week per jaar verlof. Niet te geloven hé

Morgen staat  weer een lange rit naar Ybbs an der Donau op het programma. Dus maak ik het vanavond niet te laat. Nog vriendelijke groetjes en slaap weer lekker.

Rik

1. Joris:
    Hoi Rik,

Leuke verhalen, je maakt zo wat mee. Succes morgen en we lezen het wel weer.

Groeten Joris
  2. Jos Delbroek:
    31 augustus 2023
    Het schiet goed op, blijkbaar. Voor morgen: een mooi en zonnig vervolg....
  3. Cloosen ghislain:
    31 augustus 2023
    Gij zijt toch een gelukzak Rik. Ik vind het formidabel wat ge allemaal meemaakt.
    Maar kom vooral binnenkort veilig terug thuis.
    Groeten uit Meeuwen van collegafietser Ghislain.
  4. Thieu:
    1 september 2023