Dag 3 30-08-2023 Deggendorf - Passau

30 augustus 2023 - Passau, Duitsland

Mijn beste volgers,

Het was een dag met 17 graden en geen drup regen. Oef !!! Vandaag was het gewoon zalig, rustig langs de Donau fietsen. Ik moest regelmatig omrijden omdat de Donau, door de vele regens, fietspaden en wegen overstroomd heeft. Na 60 km ben ik het erg drukke Passau binnen gefietst. Passau ,gelegen aan de samenloop van de Donau en de Inn, heeft een groot gezellig centrum met vele kleurige gebouwen, pleinen en terrassen. Ik ben dan maar een dikke pint gaan drinken op een gezellig terrasje waar ik aan de praat geraakte met een erg vriendelijk koppel uit Washington de VS. Ze hadden enkele jaren in Nederland en Duitsland gewoond. Nu wonen ze op 20 km van het Witte Huis. Vanavond ga ik zeker iets lekkers eten in de oude binnenstad. Morgen fiets ik verder langs de Donau richting Linz.

Mijn fietsroute volgt voor een deel de  LIMESROUTE . Deze route loopt langs  de meest noordelijke grens van het Romeinse rijk in grote lijnen langs de Rijn en de Donau. Deze grensweg zorgde voor de verbinding tussen de grensforten en legerplaatsen gelegen op strategische plaatsen. Hier waren hulptroepen, legioenen van 6400 man sterk gestationeerd. Op die plaatsen ontstonden later v.b. Castra Regina : Regensburg en Batavis : Passau.

Slaap lekker,

Rik

1. Julia hellinx:
    1 september 2023
    Rik geniet van het mooie landschappen hopelijk niet te veel opstakels. En zo kunnen we weer van je reis meegenieten.