Dag 19 - 09-09-2022 - Hobro - Silkeborg

9 september 2022 - Silkeborg, Denemarken

Hallo volgers,

Onder een stevige regen ben ik al vroeg het havenstadje Hobro uitgefietst.  Eerst heb ik Fyrkat bezocht. Midden vorige eeuw werd hier aan de kop van de Mariager Fjord de Vikingburcht Fyrkat opgegraven. De vesting was gebouwd op een afgevlakte hoogte in het dal van de Onsild in een tijd dat het dal rondom de heuvel een ontoegankelijk moeras vormde. Fyrkat werd niet lang bewoond en blijkt door een grote brand verwoest ( zie foto's ). Dan op naar Viborg samen met Ribe een van de oudste steden van Denemarken . Intussen is het opgehouden met regenen en heb ik het oude centrum bezocht. Op weg naar Silkeborg had ik nog een korte babbel met twee jonge Duitsers uit München, op weg naar Noorwegen. En dan begon de zon te schijnen en kon  mijn regenjasje uit. Silkeborg met zijn 30000 inwoners bevindt zich in het centrum van een van de mooiste delen van Jutland met veel bossen, meren en heuvels ( en die heb ik gevoeld!!! ). De stad was in de Middeleeuwen de residentie van de koningin. Na een lange maar erg mooie fietsdag doet een warme douche  wonderen. Met een lekkere pizza en een fles Grimbergen sluit ik deze dag af.

Tot morgen,

Rik

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade