Dag 3 - 24-08-2022- Deventer - Emmen

24 augustus 2022

Hallo blogvrienden,

Fietsen langs  kanalen en rivieren door bossen en dorpjes. Het kon niet mooier zijn. Het was nochtans een lange rit van 108 km en de laatste kilometers waren warm. De route ging naar Raalte, Hardenberg,Coevorden en Emmen. Door de stadsfeesten was Raalte  erg druk  maar gezellig. Coevorden is een mooie kleine vestingstad met een mooi kasteel. Emmen is niet zo gezellig en een bezoek niet waard. In de B&B  werd ik  erg vriendelijk ontvangen, onmiddellijk werd ik op een frisse pint getrakteerd. Morgen steek ik de Duitse grens over en fiets naar Westerstede.

Veilig fietsen in Nederland

Waarom is het er zo veilig? Er zijn duizenden fietspaden niet alleen voor het toerisme maar  overal van en naar de stad. Het verkeer is steeds gescheiden en de fietser heeft vaak voorrang. Alles is goed aangeduid en zichtbaar. De meeste paden zijn in uitstekende staat. Er wordt erg veel gefietst en toch zijn er weinig fietsdoden. De Nederlander is een ervaren fietser, hij fietst al van zijn 2 tot zijn 85 jaar. Wij kunnen hier in België nog veel van leren.

Vriendelijke groetjes,

Rik