Dag 16 - 06-09-2022 - Varberg - Göteborg

6 september 2022 - Gotenburg, Zweden

Dag allemaal,

Een leukerd heeft mijn bananen en yoghurt gepikt uit de keuken van de hostel. Dan maar zonder ... Ik was vroeg op en ben al om 08.00 uur vertrokken voor een stevige rit naar Kungsbacka en Göteborg. Mijn GPS stuurde mij ook nog verkeerd en ik ben dan maar via een omweg op de juiste route terecht gekomen. Küngsbacka lijkt zo uit Starwars te komen zoals Chewbacca, R2-D2 en  ...U2 ! Maar het stadje ziet er niet zo spannend en romantisch uit. Het was nochtans een mooie en gevarieerde route langs de rotsachtige kustlijn en de mooie natuur. Dichter bij Göteborg werd het drukker door de vele fietsers op de paden.  Net voor de stad kom je onder een speciale brug alvorens je het gezellige centrum bereikt. Helaas zijn er ook veel werken en dat maakt het wat rommeliger. Ik ontmoette ook nog Ari en Ingeborg, Nederlanders op weg naar Noorwegen en ook een vreemde Duitse op een loopfiets van Malmö naar Göteborg. Ik mocht wel een foto van haar fiets maar zij wilde niet op de foto, gelukkig maar!!! Na het inchecken ben ik nog even mijn ticket voor de ferry gaan kopen, dan gaat het morgenvroeg vlotter. Ik slaap benedendeks op een erg grote zeilboot zonder patrijspoort. Hopelijk wordt ik niet zeeziek !!!

Tot morgen in Denemarken,

Rik