Dag 13 09-09-2023 Boedapest - Jaszbereny

9 september 2023 - Jászberény, Hongarije

Beste vrienden,

Wat was het rustig vanmorgen in het anders zo hectische Boedapest. Natuurlijk... de Hongaren liggen nog te maffen. Het was vredig laveren langs de Donau en door het oude centrum. Ik heb ook mooie kiekjes gemaakt die ik anders niet kon maken. Het heeft 35 km geduurd voordat ik uit de greep was van de grootstad. Aan de rand van de stad ligt een mooi natuur annex recreatiegebied. Zijn de wegen in Boedapest erbarmelijk ... de overige secundaire wegen naar Pecel, Isaszeg, Dany, Koka, Szentiorgyorgy  tot Jaszbereny liggen er behoorlijk bij. Het was prettig fietsen. Na 99 km arriveerde ik op mijn slaapplaats. Ik logeer achter in de tuin van een rommelig huis en heb er 3 grote, ouderwetse kamers. Ik zit nu in  de rommelige plantentuin  deze blog te schrijven. Toch wel iets anders dan in een hotel. Een andere huurster van het bijgebouwtje is het zojuist afgestapt, zij is waarschijnlijk meer gewoon. Ik heb nochtans 2 slaapkamers met 3 bedden, een ruime badkamer en keuken, Flatscreen enz... Ouderwets ... het maakt mij niets uit. Morgen trek ik naar Tiszafured, een stadje bij de Tisza en het Tisza meer.

Geniet maar weer van deze avond,

Rik