Heb ik de Vikings gevonden?

14 september 2022 - Opglabbeek, België

Trouwe volgers,

Mijn tocht was één grote natuurwandeling langs meren, bossen, heidelandschappen ... over eilanden,  fjorden en verlaten wegen. Ik heb wel 8 ferry's genomen en mooie steden bezocht zoals Schleswig, Flensburg, Sonderborg, Aalborg, Viborg, Vejle ... en vooral Kopenhagen. Langs het Kattegat tot Göteborg was een speciale ervaring.  Mijn tocht kan je zeker geslaagd noemen. Ik vond dat ik zeker eens naar het Noorden moest  en niet naar zon, strand, kastelen en de door ons gekende geschiedenis. Heb ik de Vikings gevonden?  Zeker heb ik in Haithabu, Fyrkat en Jelling gezien hoe ze woonden, leefden en hoe kunstzinnig ze waren. Maar vooral heb ik de Vikings gevonden bij de Denen zelf, die erg fier zijn over hun verleden. Ook heb ik genoten van de talrijke ontmoetingen met gelijkgezinde trekkers onderweg met een zelfde missie.

Vooral jullie sympathieke teksten en aanmoedigingen waren voor mij een enorme steun. Wie ik zeker niet mag vergeten zijn mijn kinderen, kleinkinderen en mijn liefste vrouwtje Maria, zonder haar steun had ik dat niet gekund. Lieve schat een dikke kus !!!

Bij leven en welzijn, tot volgend jaar voor weer een nieuw fietsavontuur,

Rik

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade