Dag 8 04-08-2023 Wenen

4 september 2023 - Wenen, Oostenrijk

Dag allemaal,

Vandaag ben ik ontspannen door de romantische Donau stad gefietst. Er loopt een  fietspad  rond de Innenstadt dat helaas stopt voor ieder licht, slecht onderhouden is en overal verspert is door werken. Het viel mij op dat er, niet zoals Parijs, Kopenhagen en Berlijn, weinig gefietst wordt. In de Innenstadt  heb je het ene monument na het andere: de Stephansdom, het  Rathaus, de Wiener Staatsoper, het Kunsthistorische Museum, het Arcadenhof, de Augustiner Kirche enz...Er zijn ook vele kilometers lanen omzoomd met bomen die uitnodigen om de stad te voet of per fiets te bezoeken. Opgelet: de Innenstadt is verkeersvrij, dus fietsen kan er niet.  Aan de Stephansplatz met zijn de vele terrasjes kan je gezellig van koffie en Sachertorte kan  genieten. Het was er wel erg druk vooral door de vele groepen. Ik heb in totaal 27 km gefietst en heb ook andere pleinen en parken bezocht. De combinatie wandelen en fietsen is ideaal om deze stad te verkennen. Morgen fiets in naar Bratislava in Slowakije.

Kan helaas door een storing in het computerprogramma geen foto's sturen.

Vriendelijke groeten,

Rik

1. Julia hellinx:
    5 september 2023
    Rik ook fijn een rustige dag . Kan je ook genieten van de steden en hun bezienswaardigheden te bezoeken..ende lekkere taart.Genieten nog Robert en Jula. Grtjs