Dag 7 03-09-2023 Traismauer - Wenen

3 september 2023 - Wenen, Oostenrijk

Dag mijn beste volgers,

Na een half uur navigeren langs een dertigtal verkeerslichten, over een aantal ronde punten en bruggen ben ik veilig en wel in de romantische stad Wien op mijn bestemming aangekomen. Gelukkig is het vandaag zondag en weinig verkeer. Na spek en eieren als ontbijt was ik er weer klaar voor. Geen regen , zoals voorspeld, maar bewolkt en somber tot de middag. Het stadje Zwentendorf heeft een statige barokke kerk naast een kasteel. Hier kreeg ik tegen mijn voeten omdat ik rond de kerk fietste. Heb nog net niet mijn middenvinger opgestoken. Tulln  wordt in het Nibelungenlied de plaats toegedicht waar  Krielhilde en koning Etzel hun verlovingsfeest hielden.Dit tafereel krijgt aan de dijk gestalte door een bronzen beeldengroep  met een fontein. Ik voeg  hier nog foto's bij.  Na 80 km merkte ik al snel dat ik een grote stad naderde. Het was opletten geblazen : fietsen en auto's langs alle kanten. Heb gelukkig al wat ervaring en mijn GPS deed de rest. Morgen neem ik een snipperdag om het oude centrum eens goed te verkennen. Meer info dus morgen !!!

Geniet nog van de mooie zomeravond. Ik ga een frisse halve liter consumeren,

Groetjes , Rik

1. Jos Delbroek:
    4 september 2023
    Wat kreeg je tegen je voeten, Rik, omdat je rond de kerk fietste?