Dag 18 14-09-2023 Gyula - Szeged

14 september 2023 - Szeged, Hongarije

Beste volgers,

Joepie, vanmorgen was het bewolkt maar droog bij 22°. Het werd niet echt heet maar toch nog 27°. De wind speelde vandaag de ganse dag in mijn nadeel. Het werden 125 lange kilometers en meer dan 7 uur op de fiets. Na 60 km heb ik mijn middagpauze gehouden in een park in het erg fraaie Oroshaza. Dan volgde een erg lange doorsteek richting Hodmezovasarhely en Szeged. Heel erg vermoeiend en gevaarlijk. Eerst was er een behoorlijk goed fietspad , dat plots stopte. Moest de erg drukke expresweg weer op, dan vond ik weer een stuk pad enz... De laatste km's moest ik terug de grote baan op. Heb toch maar mijn fluovest aangedaan en mijn licht opgezet. Ik was op van de stress . Logeer in een sporthotel aan de rand van de stad. Heb nog de kans gehad om de stad te verkennen. De stad, waar de zon altijd schijnt met meer dan 300 zonnedagen, ligt aan de samenvloeing van de Tisza en de Maros. Op 12 maart 1879 maakte een grote overstroming het oude centrum met de grond gelijk . De  stad in heropgebouwd in de vorm van een zon. Morgen ga ik de stad Baja aandoen, ben benieuwd !

Nog een leuke avond,

Rik

1. Ria Willems:
    14 september 2023
    Mooie foto's en verhaal geniet ervan.
    Jan & Ria
  2. Frans:
    18 september 2023
    Bijna thuis ? Fijne laatste dagen.