Dag 24 20-09-2023 Szombarthely - Sopron

20 september 2023 - Sopron, Hongarije

Beste volgers,

'' Szombathely heeft 86000 inwoners . Ze werd anno 43 door de Romeinen gesticht als Savaria en was daarna het centrum van Pannonia tot ze in de 5de eeuw door de Hunnen werd verwoest. Keizer Septimus Severius en de heilige Maarten van Tours zijn hier geboren .''     Erg mooi en zonnig weer maakte van deze dag een aangename uitstap .Na 35 km kwam ik aan in het barokstadje Koszeg. Dit stadje is voor mij het mooiste en gezelligste stadje van alles wat ik gezien heb . Moet je zeker bezoeken . Dit stadje heeft alles: een barokplein met cafés  restaurants en koffiehuizen , huizen in Duitse migrantenstijl , een burcht , een prachtige kerk enz...Na een tiental km ploeteren door een bos ben ik bemodderd in Sopron aangekomen. Sopron is de miniatuurversie van Praag met 350 geklasseerde monumenten, barokke huisgevels en kerken. Je merkt al snel dat  je dichtbij de Oostenrijkse grens bent. Heel wat mensen spreken hier een mondje Duits. Morgen steek ik de grens met Oostenrijk over en fiets naar Wenen. Om 17.55 neem ik de Flixbus in Wenen tot Frankfurt waar ik om 04.00 uur overstap op de Flixbus die om 10.30 u. in Aken aankomt. Dan nog even , een 60 km, en dan ben ik terug THUIS !!!

Dit is dan ook mijn laatste blogbericht. Heel erg dank voor het trouwe lezen van mijn reisverhalen en voor de toffe, opbeurende reacties . Heel tof !!! Ik wil vooral mijn vrouwtje Maria bedanken voor haar optimisme en aanmoedigen . Zonder haar steun zou ik deze reisavonturen niet kunnen doen. Een dikke kus en knuffel speciaal voor jou schat.

Bij leven en welzijn,

Tot volgend jaar,

Rik

1. Sophie Lomme:
    Hallo Rick,

Ik heb niet alles gevolgd, maar prachtig wat een reis weer.
    Knap al die kilometers!!!
    Boeiend om te lezen wat en wie en hoe je alles tegenkomt.
    Goede thuisreis en volgend jaar weer!!
    Sophie Lomme ( vrienden op de fiets)
    Sint Anthonis
  2. Marie Jeanne en Theo:
    20 september 2023
    Dag Rik , goede en veilige thuisreis gewenst. Weer zoveel ervaringen rijker .
  3. Joris:
    Hoi Rik,

Mooie verhalen van een mooie tocht. Morgen de laatste loodjes en dan zien we je vlug weer.

Groeten Joris
  4. Ida Capasso:
    20 september 2023
    Rik, bedankt voor je verhalen, ik wens je een behouden terugreis en hopelijk zie ik je snel terug in de Android lessen!
  5. Julia hellinx:
    21 september 2023
    Rik nog fijne laatste dagenGeniet nog
    Goede terugreis . Robert Julia
  6. Chris Coolen:
    21 september 2023
    Veilige terugreis en bedankt voor de mooie foto’s en verslagen.
  7. KELLENS RITA:
    1 oktober 2023
    Rik Ge hebt het weer gefixt
    Mooie reisverhalen. En prachtige foto's die je gemaakt heb.
    MIA zal bij zijn dat ge bijna terug zijt Ik heb genoten van uw fietstochten Groetjes Rita en Louis