Dag 17 13-09-2023 Oradea - Gyula

13 september 2023 - Oradea, Roemenië

Beste vrienden ,

Het wordt vandaag een kort verhaal . Het was lastig door de wind en de hitte. Het is nu nog rond de 30°. Ben vlot de grens over geraakt en de eerste 50 km waren gezellig met meerdere kleine dorpen op mijn weg. Daarna werd het moeilijker door de wind en de opkomende warmte . Ik schrijf deze blog in het schemer donker aan mijn verblijf. Om een of ander reden heb ik geen netwerk...kan dus niet bellen. Misschien komt dat door de nabijgelegen grens met Roemenië . Zal voor morgen wel zien. Kan nog altijd communiceren via Whats App. Er vallen mij de laatste dagen enkele dingen op : er wordt in Hongarije flink gerookt , overal vind je peuken,  er liggen afval storten overal langs verlaten wegen en er lopen veel kaartjesknippers rond dwz mensen met weinig of geen tanden. Ik heb ook nog , bij een biertje, erg fijn kunnen babbelen met Zita en Frenk uit Boedapest. Zij spreken behoorlijk Engels .  Ga morgen op tijd vertrekken naar mijn volgende bestemming Szeged.