Dag 10 06-09-2023 Bratislava - Gyor

6 september 2023 - Gyor, Hongarije

Mijn beste volgers,

Het oude centrum van Bratislava is gezellig maar bij het buiten rijden van de stad vallen je onmiddelijk de vele woonblokken uit de tijd van het '' Ijzeren Gordijn '' op. Ze hebben wel allemaal en kleurtje gekregen. Vandaag werd het een lange ietwat saaie rit. Dit komt vooral door de lange afstanden tussen de stadjes. Rajka, Dunakiliti en vooral Gyor vielen in de smaak. Zoals ze zeggen struikel je in Hongarije niet over de kasseien maar de taal is onverstaanbaar. Met 2000 woorden kan je een heel gesprek voeren , met 200 kan je je plan trekken maar met 20 woorden !!! Toch heb ik enkele mooie gesprekken gevoerd met 20 woorden en veel handgebaren ... dat wisten zij wel te appreciëren. Bij het ontbijt vanmorgen had ik een vrij lange babbel met de Sloveense Natalia. Zij had er enorm moeite mee dat haar familie zich nog altijd niet had losgemaakt van het oude, regulerende regime. Ze nemen haar kwalijk dat zij vrij wil zijn en naar Spanje wil vertrekken. Na 97 warme en vermoeiende kilometers was ik blij met een frisse douche. Ik ben nog even Gyor gaan verkennen, heb een verblijf voor morgen gezocht, heb de was gedaan en ben gaan winkelen. Morgen wordt het een lange rit naar Szentendre,  dus op tijd naar bed !!!

Ook voor jullie een fijne avond en tot morgen

Rik

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade