2023 : Rik fietst naar Hongarije

22 juni 2023 - Opglabbeek, België

Beste Volgers,

Het jaar is weer voorbij en het  begint weer te kriebelen om terug vertrekken !!! Dit jaar gaat mijn fietstocht naar het voor ons toch nog onbekende Hongarije: het land met een verleden van Mongoolse en Turkse overheersingen en de dubbelmonarchie met Oostenrijk, het land achter het ijzeren Gordijn, het land van de Poesta en het Balatonmeer,  het land van de Donau met zijn prachtige hoofdstad Boedapest, het land van modderbaden en zijn pikante Hongaarse goulash … kortom een land om te ontdekken. Op maandag 28 augustus 2023 fiets ik naar Aken en neem de trein naar Regensburg. Ik volg de Donau naar de steden Wenen, Bratislava en Boedapest. In Roemenië bezoek ik  Oradea en vervolgens Subotica, een van de mooiste steden van Servië. Via de steden Szeget, Baja, Pécs, Keszthely aan het Balatonmeer en Sopron fiets ik terug naar Wenen. Jullie kunnen mij altijd volgen op rikdelbroek.reislogger.nl. Ik hoop de jullie er ook van zullen genieten en gaan dromen om zelf op pad te gaan!!!