Dag 2 - 23-08-2022- Sint Anthonis - Deventer

23 augustus 2022 - Deventer, Nederland

Hallo beste volgers,

Dag 2 was een warme maar mooie dag. Boxmeer, Cuijks, Nijmegen, Arnhem en Deventer stonden op het programma. Toch zijn het niet die plaatsen die mij gecharmeerd hebben. De Maasroute tot Cuijks was prachtig. Lekker rustig over kleine, enge paadjes was gewoon zalig. In Cuijks ben ik met het veer de Maas overgestoken. Daar had ik een fijne babbel met een leeftijdsgenoot die ook erg kon genieten van zijn dagelijks tochtje met de e-bike. Dan fietste ik door de Mokerheide, een mooi natuurgebied. Dit deed mij denken aan het lied '' Jan Klaasen de trompetter''van Rob  de Nijs uit 1973 . De tekst gaat als volgt: '' Jan Klaasen was trompetter in het leger van de Prins, hij marcheerde van Den Helder tot Den Briel ........ maar Jan Klaasen is nooit teruggekeerd van de Mokerhei ....... ''. Mooi hé!!!  Dit is pure nostalgie!!! De Slag op de Mokerheide vond plaats op 15 april 1574 tussen het Spaanse leger en huurtroepen o.l.v de Nassau's. Er sneuvelden meer dan 3000 soldaten. In Nijmegen heb ik even mijn pauze genomen en dan ben ik doorgereden naar het drukke Arnhem. In Deventer vond ik een gezellige kamer met alles erop en eraan : airco, flatscreen en een luxe badkamer. Nu fiets ik even naar het centrum van Deventer want mijn maar begint te knorren. Tot morgen in Emmen.

Groetjes en een fijne avond,

Rik